De eerste dagen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leendert Verschoor - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leendert Verschoor - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Leendert

Blijf op de hoogte en volg Leendert

24 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Mijn reis begon eergisteren op Schiphol, waarvandaan ik mijn vlucht heb gepakt naar JFK aiport. Tijdens de vlucht ging alles goed, ik heb twee films gekeken (voor de liefhebbers: “Drive” en “Real Steel” en ik heb een boek gelezen dat ik op Schiphol had gekocht. Na een vlucht van in totaal acht uur kwam ik aan op JFK. Daar aangekomen bleek er een enorme rij te staan voor de douane. In totaal heb ik daar twee en half tot drie uur gestaan. Gelukkig stonden er enkele mensen om mij heen in de rij die wel zin hadden om een praatje te maken, dus voor mij op zich ging het nog wel, maar ik zag wel een aantal andere mensen aardig rood aanlopen.

Na uiteindelijk doorgelaten te zijn bij de douane en mijn bagage opgehaald te hebben ben ik naar de taxistandplaats gelopen. Daar aangekomen stond er ook een zeer lange rij met mensen, maar gelukkig kwam ik twee mensen tegen die ik tijdens de vlucht ontmoet had en ongeveer mijn kant op moesten en die wilden wel een taxi delen, waardoor ik een stuk minder lang hoede te wachten.

Uiteindelijk ben ik dus bij het hotel aangekomen, waar ik redelijk op tijd naar bed ben gegaan. Na ontbeten te hebben (een typisch amerikaans ontbijt waarbij er heel veel broodjes, donuts, pretzels, pannekoeken, etc. waren ben ik uiteindelijk met de metro de New York in gegaan.

In Manhatten ben ik uitgestapt in de buurt van Times Square, waar ik natuurlijk eerst heen ben gegaan, wat een plek is waar je zeker geweest moet zijn. Hoewel ik vermoed dat het ’s nachts nog een stuk indrukwekkender is dan overdag zoals ik er was. Na het bezoek aan Times Square ben ik Broadway afgelopen naar het Central Park (ik ben onderweg ook nog de beroemde M&M’s store tegen gekomen).

Lopen in Central Park is echt heel raar, zeker als je net uit de drukte van Broadway komt. Je hoort namelijk bijna niks van de stedelijke geluiden en hebt dus echt het gevoel dat je uit de stad bent. Uiteindelijk heb ik er een paar uur door heen gelopen, rond gelopen aan het water gezeten enzovoort. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij het Belvedere Castle, waarna ik weer naar het de uitgang van het park ben gelopen. Daar aangekomen bleek ik dus precies voor de deur van het American Museam of Natural History te staan.

Natuurlijk kon ik het niet laten om het museum in te gaan en ik moet zeggen dat het honderd procent zeker de moeite waard is. het museum bevat niet alleen een enorme collectie met skeletten en opgezette exemplaren van zo'n beetje alle dieren die er ooit bestaan hebben, ze hebben bijvoorbeeld ook een grote collectie met gevonden voorwerpen van bijna alle culturen van de wereld. Maar zelf vond ik het beste toch wel de exposities van allerlei soorten mineralen, maar ook hebben ze resten van een aantal meteorieten die op de aarde zijn neergestort.

Na het museum bezocht te hebben ben ik weer terug gegaan met de metro richting hotel, hoewel ik onderweg nog een tussenstop heb gemaakt bij de McDonalds om te eten. Ik moet zeggen dat zolang je maar een medium menu bestelt je echt niet te veel krijgt. Je krijgt dan in principe hetzelfde wat je in Nederland krijgt, maar dan wat meer drinken.

Ik hoop dat jullie mijn eerste verslag leuk hebben gevonden, ik ga proberen om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden.

Groetjes,
Leendert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Hallo allemaal, Welkom bij het verslag van mijn reis naar Amerika, ik hoop dat jullie het leuk vinden om het te volgen, laat even weten wat je ervan vindt bij de reacties. Groetjes, Leendert

Actief sinds 25 April 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 5895

Voorgaande reizen:

23 April 2012 - 25 Juni 2012

Reis naar Amerika

Landen bezocht: