Treinen en de eerste kilometers met de Auto - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Leendert Verschoor - WaarBenJij.nu Treinen en de eerste kilometers met de Auto - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Leendert Verschoor - WaarBenJij.nu

Treinen en de eerste kilometers met de Auto

Door: Leendert

Blijf op de hoogte en volg Leendert

26 April 2012 | Verenigde Staten, Boston

Na het vorige verslag van twee dagen geleden is er al weer veel gebeurd. Om te beginnen ben ik niet meer in New York, maar ik ben in Boston. Na eergisteren op tijd opgestaan te zijn en ontbeten te hebben ben ik met de metro en trein richting het Penn Station in Downtown New York gegaan, waarvandaan de trein reed waarvan ik een ticket geboekt had richting Boston. Na nog een tijdje gewacht te hebben kwam de trein op tijd binnen.
Tijdens de treinreis ging de trein eerst naar het westen, waarna hij afbuigde naar het noorden; hij reed dus een stuk evenwijdig aan Manhatten en daardoor had ik een prachtig uitzicht op de Skyline van New York. Na New York volgde de trein de kust, hij volgde de route over Stamford, New Haven en Providence, waardoor ik door drie staten kwam namelijk Connecticut, Rhode Island en Massachusetts. Het landschap dat ik gepasseerd ben was echt prachtig, ik ben zowel door een glooiend heuvellandschap met vele bomen gegaan en heb ook prachtige uitzichten gehad op zowel de baai van Long Island en later ook de Atlantische Oceaan.

Uiteindelijk ben ik op tijd aangekomen in Bosten en ben ik met de taxi naar het hotel gegaan. Na daar mezelf een beetje opgefrist te hebben ben ik richting de stad gelopen, waarbij ik ook nog de USS Constitution ben gepasseerd, wat een van de eerste zes schepen is van de Amerikaanse marine. In de stad was het zeer druk, het bleek dat de Boston Bruins (het ijshockey team) een playoff wedstrijd speelde. Ik werd ook meerdere keren door mensen aangesproken of ik tickets had en ze wilde verkopen.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Fabeuil Hall Marketplace, wat een groot gebouw is met allemaal eettentjes. Hier heb ik dan ook lekker gegeten en na nog een beetje rondgekeken te hebben in downtown Boston ben ik weer naar het hotel gegaan.

Vandaag heb ik eerst lekker uitgeslapen waarna ik na mijn ontbijt op weg ben gegaan met de metro naar het vliegveld, waarvandaan een shuttle bus reed naar het verhuursbedrijf van mijn auto. Daar aangekomen werd ik meteen geholpen en na het in orde brengen van al het papierwerk liepen we naar mijn auto; een goudkleurige Chevrolet Impala 2012 LT. Na de auto een goed bekeken te hebben en het instellen van mijn stoel etc. kon ik op weg gaan om mijn eerste meters te maken op de Amerikaanse weg.

Om een beetje aan de auto te wennen ben ik begonnen met een rondje te rijden door de buitenwijken van Boston, uiteindelijk kwam ik daarbij ook in Cambridge uit wat de wijk is waar Harvard en MIT gevestigd zijn. Het was echter niet mogelijk om daar te parkeren (alle plekken waren met vergunning) en na de wijk rond gereden te zijn besloot ik weer richting het hotel te gaan. Voor de kenners: op de weg daarheen kwam ik trouwens nog over de brug uit de openingsscene van de film “21”.

Nadat ik de auto bij het hotel heb achtergelaten ben ik weer naar de metro gegaan en ben ik daarmee weer naar Cambridge gegaan omdat ik toch de campus van MIT nog een keer wilde zien. Ik kwam uiteindelijk vlak bij het iconische MIT koepel-gebouw uit. Daarna heb ik nog een tijdje rondgelopen op de campus en ik moet zeggen, ze weten hier in Amerika een stuk beter hoe je een universitaire campus moet bouwen dan in Nederland, echt alles is hier aanwezig en snel te bereiken van sportfaciliteiten tot winkels en ziekenhuizen. Uiteindelijk heb ik nog op de campus wat gegeten bij een Mexicaan, waarna ik weer naar de metro ben gegaan om terug te reizen naar mijn hotel.


  • 28 April 2012 - 10:23

    MamaRia:

    Leuk verslag, volhouden zo. Misschien af en toe in het Engels/Amerikaans ?

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Hallo allemaal, Welkom bij het verslag van mijn reis naar Amerika, ik hoop dat jullie het leuk vinden om het te volgen, laat even weten wat je ervan vindt bij de reacties. Groetjes, Leendert

Actief sinds 25 April 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 5897

Voorgaande reizen:

23 April 2012 - 25 Juni 2012

Reis naar Amerika

Landen bezocht: